V eshopoch nakupujem pravidelne a takýto nakup sa mi ešte nestal. Ale raz musela prísť aj takáto skúsenosť, na ktorú som bol ale pripravený achcemsa svami o ňu podeliť.
Popisem v skratke svoj ...PRVÝ... nákup v tomto eshope:
1. Na webe som našiel tovar, konkrétne mobilný telefón Samsung A5 2016 za cenu 265 Eur na tomto eshope
2. Prečítal som si recenzie na obchod
3. Pred objednávkou som si urobil screenshot ponúkaného mobilu, nakoľko v recenziach som sa dozvedel, že eshop má problémy s dodanim nového tovaru a že dodávajú rozbaleny tovar. Aby som neociernoval, tak takýchto recenzii bolo len niekoľko. Drvivá väčšina recenzii boli pozitívne recenzie. Preto som si vybral tento eshop. Pri tomto mobile nebola nikde ani zmienka o tom, že tento mobil je rozbaleny!!!!! Preto som si urobil screenshot popisu produktu!!! Som paranoidny.
4. Prešiel som si ešte raz profil firmy, či náhodou nie je ich portfólio použitý, resp. Predvadzaci tovar. Nič som nenasiel.
5. Ešte raz som si prešiel popis mobilu, či náhodou tam nie je zmienka o tom, že mobil je rozbaleny, ale nič tam nebolo. A pozeral som to veľmi dôkladne!!!
6. Dve farebné varianty tohto mobilu boli za cenu 265 Eur a dve za cenu, myslim 291 Eur alebo 299 Eur, ako v inych eshopoch. Objednal som si zlatú farbu, čo bola za 265 Eur. Aby som to upresnil, bola to nedeľa večer. Pôvodne som v pondelok ráno chcel volať do eshopu aby som sa uistil, že ten mobil je nový a až potom objednávať, ale keď som niekoľkokrát skontroloval popis produktu, tak som si bol istý že produkt je nový.
7. V pondelok o 16:40 hod mi prišiel email, že produkt, ktorý som si objednal Samsung Galaxy A5 - rozbaleny, ktorý sa nachádza v mojej objednavke, je momentálne nedostupny a že mi vedia ponúknuť nový nerozbaleny za cenu 286 Eur. Tento email ma nas.... vytočil!!!! Preto som hneď našiel na webe kontakt a snažil som sa dovolať. A to niekoľkokrát. Bezvýsledne. A aby som nezabudol, cena mobilu, ktorý som si objednal bola už vpondelok upravená na 297,50 Eur (alebo niečo okolo toho, už som tomu nevenoval pozornosť)
8. Tak som napísal cez web na online chat, kde som popísal, ze som si neobjednal rozbaleny tovar atď.. Asi pred 18tou mi odpísal nejaký pán, že mám na ten email co mi prišiel mam odpísať a nasledne ma bude kontaktovať jeho kolega.
9. Na druhý deň, t.j.v utorok som cestou z práce písal rozsiahly email, kde som popisoval všetko čo som písal pánovi cez online chat. A ešte aj kus viac. Zákon schvalnosti keď som končil s mojím preslovom, mi zazvonil telefón. Kontaktoval ma pán z eshopu, ktorý mi uviedol, že dostal moju objednavku ale že rozbaleny mobil, ktorý som si objednal je nedostupny ale že z pokynu nadriadeného mi môže ponúknuť nový, nerozbaleny za 286 Eur a k tomu dostanem darček. Ja som tomu pánovi vysvetlil, to čo som popísal vyššie v bodoch 2, 3 a 4. Ten pán bol slušný, spraval sa podľa mňa profesionálne. Vysvetlil som mu podrobne ako som pri nákupe postupoval a on Mi vysvetloval, ze obdržal objednavku na rozbaleny mobil. Vzhľadom k tomu, že ten pán čo ma kontaktoval vystupoval podľa mňa profesionálne, tak som súhlasil s alternatívou, čo mi ponúkli.
10. Na druhý deň som obdržal email, že moju objednávku budú dnes expedovat a že upravili cenu na pôvodných 265 Eur ako som mal za rozbaleny kus nakoľko dodávateľ dal na produkt zľavu.
11. Na ďalší deň bol mobil tu za 265 Eur
- Pre prípad zaslania rozbaleneho mobilu som sa poistil screenshotom popisu produktu.
ZÁVERY:
- overte si či tovar je nový alebo či je rozbaleny
- pre eshop: máte neprehľadný eshop a ak ponúkate rozbaleny tovar, hlavne to tam uveďte a hlavne niekde pri cene tovaru a výrazne aby to zákazník hneď zbadal
- Pozitívne hodnotim prístup eshopu pri vyriešení tohto nedorozumenia (zo strany obchodníka)
Aj napriek tejto skúsenosti v tomto eshope budem nakupovať (kvôli cene, poštovnému a prístupu) a môžem ho, samozrejme s malými vyhradami k popisu tovaru odporúčať.