Odporúčame: Top 20 produktov z kategórie Obchod, reklama, marketing
Monografia sa zaoberá jednou etapou finančného rozhodovania, a to alokáciou kapitálu do pohľadávok, teda prijatím rozhodnutia o výške limitu obchodného úveru, ktorý zohľadňuje finančno-ekonomickú silu odberateľa a súčasne berie do úvahy finančno-ekonomické možnosti dodávateľa. V časoch, keď podniky riešia ...viac
Monografia sa zaoberá jednou etapou finančného rozhodovania, a to alokáciou kapitálu do pohľadávok, teda prijatím rozhodnutia o výške limitu obchodného úveru, ktorý zohľadňuje finančno-ekonomickú silu odberateľa a súčasne berie do úvahy finančno-ekonomické možnosti dodávateľa. V časoch, keď podniky riešia nedostatok kapitálu pri zabezpečení financovania operatívnych činností je dôležité nájsť spôsob, ako vyhodnotiť spoľahlivosť odberateľa a súčasne určiť, do akého objemu finančných prostriedkov je bezpečné poskytnúť obchodný úver. Pri zohľadnení zvyklostí v odvetví, nie je na mieste otázka, či vôbec poskytnúť obchodný úver. Boj o zákazníka núti podniky hľadať rôzne kompromisné riešenia. Ťažiskom monografie je tretia kapitola, prezentujúca postup, na konci ktorého je model stanovenia limitu obchodného úveru. Výška stanoveného limitu by z kvantitatívneho hľadiska mala zodpovedať finančno-ekonomickým možnostiam odberateľa a z kvalitatívneho hľadiska by mala kopírovať perspektívu podniku meranú mäkkými faktormi. Model rešpektuje právne prostredie Slovenskej republiky, najmä čo sa týka slovenských účtovných štandardov. Jeho lokalizácia do prostredia IFRS/IAS, príp. iných systémov je možná za predpokladu harmonizácie niektorých postupov a eliminácie niektorých fakultatívnych možností. Prepojenosť na databázy, v ktorých dochádza k vyhodnocovaniu odvetvových ukazovateľov, je nevyhnutným predpokladom na zníženie subjektívnosti hodnotenia finančnej situácie tak dodávateľa, ako aj odberateľa. Problematickou zložkou naďalej ostáva kvalitatívna stránka ratingu, ktorý vďaka mäkkým hodnotiacim faktorom vykazuje pomerne intenzívny vplyv subjektívnosti hodnotiteľa. Navrhovaný postup stanovenia limitu berie do úvahy disponibilitu informácií, nízku časovú náročnosť aplikácie v záujme zachovania flexibility rozhodovania, preukaznosť výsledku a aplikovateľnosť v ľubovoľnom odvetví, pri rešpektovaní aktuálne platnej legislatívy. Monografia je určená všetkým čitateľom, ktorí sa teoreticky alebo prakticky zaoberajú komplexne problematikou manažmentu pohľadávok, hodnotením kreditného (úverového) rizika obchodných transakcií a výberom spôsobov zabezpečenia včasného inkasa pohľadávok.
Prezrite si ďalšie Obchod, reklama, marketing, najprezeranejšie produkty N/A alebo najlacnejšie Obchod, reklama, marketing.