Riešenie najčastejších chýb v XML feedoch:
1. Prázdny XMLfeed
Ak sa po otvorení url linky XML feedu v prehliadači zobrazí iba úvodný tag a žiadne ďalšie informácie, je feed prázdny. V dôsledku tejto chyby sa všetky produkty obchodu deaktivujú. Túto chybu odstránite správnym pregenerovaním XML feedu vo Vašom systéme.
2. Nevalidná url linka na XML feed
Znamená, že po otvorení url linky v prehliadači vypíše hlášku, že je url linka neplatná, resp. neotvorí sa žiaden súbor. V dôsledku tejto chyby sa všetky produkty obchodu deaktivujú. V tomto prípade je potrebné v administrácii obchodu zaktualizovať url linku, aby sa feed aktualizoval správne.
3. Nedostatočné názvy produktov pre zaradenie produktov do katalógu
Názvy ako "Pánska košeľa XL", "Futbalová lopta", "Elektrický ohrievač" nie sú katalógovo zaraditeľné, nakoľko pri týchto názvoch nie je možné dosiahnuť efekt porovnania. Takto môžu byť nazvané produkty iných obchodov, pričom pôjde charakterom o iný tovar. Tieto produkty sú umiestnené iba do fulltextového vyhľadávania.
4. Nejednoznačné kategórie pri produktoch
Kategória s názvom ako "Oblečenie - Dámske", "Športové potreby", "Lacoste - tenisky" nie je možné jednoznačne napárovať na naše kategórie v katalógu a preto budú zamietnuté. Produkty v týchto kategóriách sa takisto zamietnu a nedostanú sa ku spracovaniu, zostávajú iba vo fulltextovom vyhľadávaní.. Link na naše kategórie nájdete na Categories tree.
5. Obrázky s vodotlačou
Vzhľadom na porovnanie cien produktov nie je možné niektorý e-shop zvýhodňovať jeho vodotlačou na obrázku. Obrázky sa takisto používajú v reklamných kampaniach na zvyšovanie návštevnosti, čiže nie je možné zobrazovať produkty s obrázkami s vodotlačou.
6. Absencia výrobcov produktov v XML feede
Každý produkt musí mať uvedený názov jeho výrobcu v tagu manufacturer. Produkty bez uvedeného výrobcu nemusia byť spracované a zostávajú iba vo fulltextovom vyhľadávaní.
7. Zmena url liniek produktov
Url linky produktov sú jedným z dôležitých párovacích údajov pre porovnanie cien. Akákoľvek zmena v url linkách produktov má za následok odpárovanie týchto produktov z porovnania cien. K opätovnému nahodeniu produktov môže prísť až za dlhšiu dobu.
8. Chybné uvádzanie dostupnosti tovaru v tagu availability
Dostupnosť tovaru je potrebné uvádzať podľa nasledovnej tabuľky:
1 odoslanie alebo vyzdvihnutie do 24 hodín
2 odoslanie alebo vyzdvihnutie do 48 hodín
3 ... 49 odoslanie alebo vyzdvihnutie do 3 ...49 dní
50 info v obchode
100 nedostupný tovar (ponuka sa nezobrazí)
0 ihneď (tovar okamžite k odberu alebo odoslaniu) Pokiaľ bude údaj uvedený inak, zobrazí sa pri ponuke "info v obchode"
9. Chybné uvádzanie ceny dodania tovaru v tagu shipping
Sumu dodania tovaru je potrebné uvádzať čisto číselnou hodnotou. Ak je suma dodania tovaru 3€, v tagu shipping uvedieme iba 3. Ak poskytujete pri tovare dopravu zdarma, je potrebné uviesť 0.
10. Ceny uvádzané bez DPH, alebo v zlej mene
Pri produktoch je potrebné uvádzať v tagu price konečnú sumu produktu vrátane DPH. Pre pricemania.sk je potrebné uvádzať ceny v mene €, pre pricemania.cz v CZK.
11. Viacnásobné uvádzanie toho istého tagu
Pri každom produkte je potrebné každý tag uvádzať iba 1x. Viacnásobné uvádzanie tagu môže spôsobiť natiahnutie zlých údajov z feedu, prípadne jeho nespracovanie.
12. Chybne uvedený sledovací parameter UTM
Ak chce obchod sledovať návštevnosť z portálu pricemania.sk, môže do url liniek vložiť sledovací UTM parameter . Je však nesprávne, ak je použitý parameter z iného portálu, ako pricemania.sk, nakoľko je návštevnosť pripisovaná inému portálu.
13. Kódovanie XML feedu
Podporované kódovanie XML feedu je windows-1250, iné kódovania môžu spôsobiť nespracovanie feedu
14. Uvádzanie znaku & v XML feede
Znak & možno uvádzať dvojakým spôsobom, príklad:
<name><![CDATA[CLINIQUE Chubby Stick Shadow Tint For Eyes Očné tiene 07 Pink & Plenty 3g]]></name>
alebo
<name>CLINIQUE Chubby Stick Shadow Tint For Eyes Očné tiene 07 Pink & amp; Plenty 3g</name>