Odporúčame: Top 20 produktov z kategórie Maliarstvo, grafika
Maliar Ever Púček, ročník 1931, predkladá vo svojej prvej monografii (v roku významného životného jubilea) výber z rozsiahleho, celoživotného výtvarného diela. Ťažiskom jeho tvorby bola a je maľba. Maľbu sprevádza umenie kresby. Súčasťou tvorivých aktivít umelca boli aj ilustrácie, návrhy filmových plagátov ...viac
Maliar Ever Púček, ročník 1931, predkladá vo svojej prvej monografii (v roku významného životného jubilea) výber z rozsiahleho, celoživotného výtvarného diela. Ťažiskom jeho tvorby bola a je maľba. Maľbu sprevádza umenie kresby. Súčasťou tvorivých aktivít umelca boli aj ilustrácie, návrhy filmových plagátov a nespočetné monumentálne realizácie. Voľným doprovodom jeho ciest po rodnom Turci bola občas aj fotografia. Všetky doterajšie individuálne výstavy a skromné výstavné katalógy, v obrazovej dokumentácii i v textoch, prezentovali iba maliarske dielo. Monografia prináša konečne širokú panorámu tvorby. V jej rámci jasne dominujú obrazy. Iným obrazovým svedectvom sú staršie a novšie dokumentárne fotografie zo života Evera Púčeka. Rodina, ateliér, výstavy, výtvarníci, priatelia. To všetko, život človeka a dielo umelca, v súvislostiach s osobným osudom i v kontextoch drámy a premien zložitej doby dvoch posledných tretín 20. storočia a súčasnosti. Práve v nej síce pamäť a spomienky človeka už blednú, ale farby a svetlá obrazov neprestávajú žiariť. Ever Púček svojím jedinečným výtvarným prejavom patrí už mnoho desaťročí k slovenskej výtvarnej scéne. Študoval v Karlových Varoch na Strednej umeleckej školy a následne v Prahe na Vysokej škole umeleckopriemyselnej u profesorov Tichého a Eckerta. Venoval sa komornej a monumentálnej maľbe, ako aj filmovému plagátu, za ktorý získal viacero ocenení u nás aj v zahraničí. Ever Púček si čoskoro vytvoril svoju vlastnú výtvarnú reč, ktorá je na prvý pohľad jedinečná a svojská, ale na druhej strane evidentne nadväzuje na slovenskú modernu. Vystavoval spolu s Galandovcami, v jeho dielach nájdete prvky Fullu, Bazovského, Gudernu, ale napríklad aj Miróa a surrealistov. K surrealizmu sa nehlási, ale svojím výtvarným prejavom sa vždy dištancoval od popisnosti realizmu. Hľadá symboly, ktorými pripomína spomienky. V jeho spomienkach na detstvo, dedinky, kaštiele, strašiakov, šarkanov… je veľa poetického. Cez svoje obrázky uchováva pamiatku na pomaly miznúci svet ľudových rozprávok, balád a povestí. Reálne veci abstrahuje, hľadá ich podstatu, symbol, náznak, ale jeho obrázky ako celok pritom zďaleka nie sú abstraktné… Sú vyzdvihnutím jednoduchej formy, do ktorej štylizuje lyrický obsah. Nejde mu o kopírovanie či verné zobrazenie prírody, ľudovej architektúry či človeka, ale o vypovedanie vlastných pocitov a spomienok. Nositeľkou výrazu – v kontexte slovenského moderného maliarstva – je farba a forma. Obrázky v divákovi evokujú vnímavosť, prebúdzajú emócie a navodzujú spomienky na detstvo. Ever Púček odkrýva svoj vnútorný svet tak, aby vnímavému divákovi pripomenul ten jeho vlastný. Slovenský text.
Prezrite si ďalšie Maliarstvo, grafika, najprezeranejšie produkty N/A alebo najlacnejšie Maliarstvo, grafika.