Odporúčame: Top 20 produktov z kategórie Kotly na tuhé palivo
Kotol na pelety ATMOS D20PX Špeciálnyc kompaktný kotol ATMOS novej konštrukcieKompaktné rozmery ,vhodný aj do malých kotolníVšetko v jednom "balení" - kotol a zásobník na pelety, dopravník a horákVeľká keramická spaľovacia komoraOdťahový ventilátor - bezproblémová prevádzka, bezprašné vyberanie popola, ...viac
Kotol na pelety ATMOS D20PX Špeciálnyc kompaktný kotol ATMOS novej konštrukcieKompaktné rozmery ,vhodný aj do malých kotolníVšetko v jednom "balení" - kotol a zásobník na pelety, dopravník a horákVeľká keramická spaľovacia komoraOdťahový ventilátor - bezproblémová prevádzka, bezprašné vyberanie popola, kotolňa bez dymuRúrkový výmenník s možnosťou prevádzkového čisteniaVysoká účinnosť nad 90%Veľký komfort vykurovania - plne automatická prevádzka kotlaPohodlné vyberanie popola - jednoduché čistenie iba spreduMalé rozmery a nízka hmotnosťMožnosť osadenia horáka s pneumatickým čistením horeniska Výhody Teplovodný kotol ATMOS D20PX je určený pre komfortné vykurovanie rodinných domov, chalúp a ostatných objektov peletami. Kotly sú dodávané ako kompletné zariadenie so zabudovaným dopravníkom, zásobníkom na pelety s objemom 175 l a horákom na pelety ATMOS A25.Ich kompaktné riešenie umožňuje inštaláciu do malých kotolní Konštrukcia kotla: Kotol je konštruovaný pre elektronicky riadené spaľovanie peliet s automatickým zapaľovaním paliva. Horák na pelety je zabudovaný v prednej časti kotla v dvierkach spodnej spaľovacej komory. Táto komora je vyložená keramickými tvarovkami pre ideálne dohorenie plameňa s vysokou účinnosťou a slúži aj ako priestor pre popol. V zadnej časti kotla je umiestnený rúrkový výmenník osadený segmentovými brzdičmi s funkciou hrubého (prevádzkového) čistenie bez nutnosti ich vyberanie. Teleso kotla je vyrobené ako zvarenec z oceľových plechov o sile 3 - 5 mm. Zvonku tepelne izolovaný minerálnou plsťou a sibralovou izoláciou, vloženou pod plechové kryty vonkajšieho plášťa kotla.Vo vrchnej časti je umiestnený zásobník paliva o objeme 175 litrov, z ktorého sú pelety dopravované do horáka pomocou šnekového dopravníka. Dávkovanie paliva je riadené úplne automaticky. V prednej časti kotla je panel s hlavným vypínačom, vypínačom horáka na pelety (L2) pre prípad čistenie, prevádzkovým (kotlovým regulačným) termostatom, bezpečnostným termostatom, teplomerom a poistkou 6,3 A.Kotly DxxPX sú vybavené odťahovým ventilátorom.Kotol nie je vybavený chladiacou špirálou proti prehriatiu, pretože vďaka malému množstvu paliva v horáku nehrozí prekúrenia kotla pri výpadku elektrickej energie Konštrukcia kotla: Kotol je konštruovaný pre elektronicky riadené spaľovanie peliet s automatickým zapaľovaním paliva. Horák na pelety je zabudovaný v prednej časti kotla v dvierkach spodnej spaľovacej komory. Táto komora je vyložená keramickými tvarovkami pre ideálne dohorenie plameňa s vysokou účinnosťou a slúži aj ako priestor pre popol. V zadnej časti kotla je umiestnený rúrkový výmenník osadený segmentovými brzdičmi s funkciou hrubého (prevádzkového) čistenie bez nutnosti ich vyberanie. Teleso kotla je vyrobené ako zvarenec z oceľových plechov o sile 3 - 5 mm. Zvonku tepelne izolovaný minerálnou plsťou a sibralovou izoláciou, vloženou pod plechové kryty vonkajšieho plášťa kotla.Vo vrchnej časti je umiestnený zásobník paliva o objeme 175 litrov, z ktorého sú pelety dopravované do horáka pomocou šnekového dopravníka. Dávkovanie paliva je riadené úplne automaticky. V prednej časti kotla je panel s hlavným vypínačom, vypínačom horáka na pelety (L2) pre prípad čistenie, prevádzkovým (kotlovým regulačným) termostatom, bezpečnostným termostatom, teplomerom a poistkou 6,3 A.Kotly DxxPX sú vybavené odťahovým ventilátorom.Kotol nie je vybavený chladiacou špirálou proti prehriatiu, pretože vďaka malému množstvu paliva v horáku nehrozí prekúrenia kotla pri výpadku elektrickej energie Inštalácia: Predpísaným riešením je zapojenie kotla s Ladomatom 22 alebo termoregulačným ventilom, ktorý umožňuje vytvorenie oddeleného kotlového a vykurovacieho (primárneho a sekundárneho) okruhu, tak aby sme zaistili minimálnu teplotu vratnej vody do kotla 65 ° C. Čím vyššia bude teplota vratnej vody do kotla, tým menej bude kondenzovať dechtov a kyselín, ktoré poškodzujú teleso kotla. Teplota výstupnej vody z kotla musí byť trvalo v rozsahu 80 - 90 ° C.Ďalším variantom je zapojenie kotla s trojcestným miešacím ventilom a servopohonom riadeným z regulácie (napr. ATMOS ACD01, ACD03, ACD04) pre udržanie minimálnej teploty vratnej vody do kotla (65 - 75 ° C). Kotly D15PX a D20PX odporúčame vždy zapojiť s vyrovnávacou nádržou o objeme 500 až 1000 l. Pri zapojení kotla s vyrovnávacou (akumulačnou) nádržou je kotol najlepšie riadený podľa dvoch čidiel TS a TV umiestnených na nádrži. Pre ovládanie horáka pomocou dvoch teplôt na vyrovnávacej (akumulačnej) nádrži je nutné túto nádrž osadiť dvomi snímačmi KTF 20 (snímača TV a TS). Prevádzka a regulácia kotla: Kotol je dodávaný spotrebiteľovi so základnou reguláciou výkonu kotla, ktorá spĺňa požiadavky na komfort kúrenia a jeho bezpečnosť. Regulácia zaisťuje požadovanú výstupnú teplotu vody z kotla (80 - 90 ° C). Kotol je vybavený konektorom pre pripojenie čerpadla v kotlovom okruhu a funkciami pre jeho ovládanie priamo z regulácie horáka ATMOS A25. Kotol D15PX je z výroby osadený snímačmi teploty kotla TK a teploty spalín TSV. Snímač TK zasunutý v nádrži kotla, čidlo spalín TSV zabudované do dymového kanálu kotla, všetko spoločne zapojené priamo do konektora horáka. Horák na pelety ATMOS A25 priamo ovláda odťahový ventilátor kotla (rezervou R) a čerpadlo v kotlovom okruhu (rezervou R2). Výstup R2 je z výroby daný do série s termostatom pre čerpadlo v kotlovom okruhu TČ70 ° C. Pri doporučenom zapojenie kotla s vyrovnávacou (akumulačnou) nádržou je kotol najlepšie riadený podľa dvoch čidiel TS a TV umiestnených na nádrži. Spínanie čerpadla vo vykurovacom okruhu nie je v tomto prípade závislé na teplote kotla, preto ju riešime podľa potencionálnych potrieb systému napr. izbovým termostatom .
Prezrite si ďalšie Kotly na tuhé palivo Atmos, najprezeranejšie produkty Atmos alebo najlacnejšie Kotly na tuhé palivo.