Top sezóna je za dverami. Ako maximalizovať tržby vášho e-Shopu?
Uvažujete o tom, ako z blížiacej sa top sezóny vo väčšine e-commerce segmentov vyťažiť maximum?
Práve v období októbra až januára e-shopy vygenerujú významnú časť celoročného obratu a zisku. Aby ste vyťažili z tohto obdobia maximum pre váš e-shop, odporúčame urobiť tieto kroky a opatrenia na Vašom webe a vo Vašich kampaniach na www.pricemania.sk a www.pricemania.cz:
1. Skontrolujte si správnu funkčnosť a použiteľnosť vášho webu
Čudovali by ste sa, koľko e-shopov má technické chyby na webe, ktoré bránia zákazníkom nakúpiť. Medzi najčastejšie chyby patria:
– neúplné produktové informácie (chýbajúce popisy, parametre, obrázky, recenzie a ďalšie informácie, ktoré zákazníkom sťažujú výber vhodného produktu)
– neaktuálne informácie o skladovej dostupnosti produktov (veľa zákazníkov preferuje rýchlosť dodania pred najnižšou cenou)
– bariéry v nákupnom procese, napríklad povinná registrácia, problémy s platbou a podobne (nie je nič horšie ako prísť o zákazníka tesne pred dokončením objednávky)
– pomalé načítavanie webu (skontrolujte si nastavenia a v prípade potreby dopytujte dodávateľa e-shopového riešenia)
– nedostatočný zákaznícky servis (práve týmto spôsobom viete ohúriť zákazníka a získať si ho na svoju stranu)
2. Skontrolujte si správnosť a úplnosť štruktúry vášho XML feedu na www.pricemania.sk a www.pricemania.cz:
– kompletnú špecifikáciu XML feedu nájdete tu
– ak máte EAN alebo Part Number kódy v databáze, je vysoko žiaduce, aby ste ich, v záujme zvýšenia zaradenosti, doplnili aj do vášho XML feedu
– skontrolujte, či uvádzate skladovú dostupnosť a cenu za dopravu
– v prípade akýchkoľvek otázok ohľadom XML feedu či párovania produktov, prosím, píšte na support@pricemania.sk
3. Skontrolujte si nastavenia obchodu a ceny preklikov:
– pre maximálnu vizibilitu Vášho e-shopu v detaile produktu na Pricemanii odporúčam zvoliť program Premium, vďaka ktorému sa viete zobrazovať na popredných pozíciách (vrchný box s odporúčanými obchodmi si rozdelí v priemere až 75 % všetkých preklikov/konverzií z detailu produktu)
– zároveň si skontrolujte nastavenia ceny preklikov, ak máte v detaile produktu CTR-ko (Click-Through-Rate, čiže preklikovosť) nižšie ako 10 %, je vysoký predpoklad, že navýšením ceny prekliku si viete zabezpečiť lepšie pozície v porovnaní cien – tým pádom sa zvýši aj podiel preklikov do Vášho e-shopu na úkor konkurencie
4. Skontrolujte si nastavenia Pricemania Content Network:
– vďaka Pricemania Content Network sa vaše ponuky v niektorých segmentoch môžu zobrazovať aj mimo Pricemanie na kvalitných obsahových weboch a viete tak osloviť v niektorých prípadoch až o 100 % viac potenciálnych zákazníkov ako pri zobrazovaní len na Pricemania.sk
– viac o PCN sa dozviete v tomto článku na našom blogu: https://www.pricemania.sk/blog/pricemania-content-network-vsetko-co-potrebujete-vediet/
– aby ste vedeli návštevnosť správne vyhodnocovať, vysoko odporúčame zapnúť si taggovanie odkazov cez UTM parametre a následne uvidíte výkon jednotlivých publisherov (čiže obsahových webov) v kampaniach vo vašom Google Analytics účte
5. Poďte s Pricemaniou na český trh
– tento rok postupne rozbiehame aj českú verziu Pricemanie (zatiaľ vo vybraných kategóriách: https://www.pricemania.cz/zarazeni-produktu-do-kategorii/)
– hoci návštevnosť sa buduje postupne, výhoda je, že vzhľadom na nižšiu konkurenciu si môžete ukrojiť významnú časť konverzií pre váš e-shop
– tešíme sa na spoluprácu na českom trhu!
6. Využite ďalšie možnosti na podporu predaja, budovanie značky a zvýšenie vizibility Vášho e-shopu na trhu:
– budovanie značky prispieva k zvýšeniu dôveryhodnosti e-shopu, čo má zase vplyv na celkovú mieru konverzie e-shopu (najlepšie e-shopy na trhu dosahujú mieru konverzie na úrovni 10 – 15 %, priemer sa hýbe na úrovni 1 – 2 %)
-práve miera konverzie priamo ovplyvňuje celkovú ziskovosť e-shopu
– využite možnosti odpromovať Váš e-shop formou bannerovej kampane, súťaže či newslettera zaslaného 9 000+ používateľom Pricemanie
– ak si chcete nechať poradiť našimi konzultantmi, kontaktujte nás a do 24 hodín sa vám ozveme
7. Nespoliehajte sa len na porovnávače cien, rozvíjajte aj ostatné marketingové kanály:
– porovnávače cien prinášajú vo väčšine prípadov najlepší pomer cena/výkon, ale odporúčam rozvíjať aj ďalšie zdroje návštevnosti, ako sú:
– reklamný systém Google Ads (Google je najväčší vyhľadávač na Slovensku a ponúka naozaj široké a efektívne možnosti inzercie)
– sociálne siete (Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, YouTube)
– e-mailový marketing (najlepším e-shopom tvoria tržby z newsletterov až 30 % z celkového obratu)
– Public Relations (PR) je oblasť, ktorú 90 % e-shopov vôbec nerieši, preto je tu ideálny priestor na odlíšenie sa od konkurencie a posilnenie imidžu Vášho e-shopu
– Affiliate marketing a ďalšie marketingové možnosti, kreativite sa medze nekladú a v online prostredí to platí dvojnásobne
Na trhu je kvantum firiem aj nástrojov pre e-commerce, ak sa potrebujete zorientovať, určite bude pre vás užitočný Katalóg overených firiem pre e-commerce.
Ak potrebujete pomôcť celkovo so zvyšovaním návštevnosti, obratu e-shopu a skvalitňovaním Vášho webu, využite možnosť konzultácií:
Budeme sa tešiť na kontakt s Vami a prajeme vám vydarenú sezónu!