Skúsenosti zákazníkov s online nakupovaním
Online nakupovanie šetrí čas, v mnohých prípadoch aj peniaze. Veď to poznáte. My sme si posvietili na to, za čo e-shopy chválite a naopak, čím vás sklamú natoľko, že v nich už nenakúpite. Pri čítaní vašich recenzií na e-shopy s ocenením Overený obchod sme narazili aj na pár perličiek. Pozrite sa na ne!
Nakupovanie na internete šetrí čas, v mnohých prípadoch aj peniaze. Veď to poznáte. My sme si posvietili na to, za čo e-shopy chválite a naopak, čím vás sklamú natoľko, že v nich už nenakúpite. Pri čítaní vašich recenzií na e-shopy s ocenením Overený obchod sme narazili aj na pár perličiek. Pozrite sa na ne!
Pozitívne hodnotenia e-shopy dostávajú najmä za:
- pohodlie nákupov z domova,
- prehľadnú webovú stránku a rýchly nákup,
- bohatý výber produktov,
- tovar, ktorý sa nedá zohnať v kamenných obchodoch,
- kvalitu produktov a pútavé fotografie,
- dobrý zákaznícky servis,
- odbornosť personálu,
- rýchlu a bezproblémovú komunikáciu so zákazníkmi,
- dodržiavanie dodacej doby,
- možnosť osobného odberu,
- bezproblémovú výmenu tovaru,
- výhodné ceny,
- poštovné zdarma,
- zľavy pre registrovaných zákazníkov, vernostný systém,
- mailing list s novinkami.
Veľmi priaznivo pôsobí aj služba nad rámec, ako napríklad táto: „Veľmi milo som bola prekvapená online chatom, kde mi pracovníčka detailne zodpovedala moje otázky k nákupu, na vyžiadanie poslala náhľady, no jednoducho super. A na moje prekvapenie to bolo cez víkend. Toto hodnotím ako kvalitnú prednosť online obchodu.“ Vernosť zákazníkov sa teda dá budovať ochotným prístupom, ale aj malým darčekom, o to viac, ak je nečakaný. „Predávajúci bol veľmi ochotný a milý. Takýto prístup k zákazníkovi som ešte nezažila! Pán mi sám od seba napísal a poradil mi s vecou, ktorú som vyhľadávala. Potešila ma aj priložená čokoládka. Naozaj skvelé! Odporúčam!“
Obchody vás sklamú, keď:
- nemajú na sklade tovar, ktorý na webe svieti v ponuke,
- personál je neochotný, prípadne e-shop vôbec nekomunikuje,
- dodacia doba sa značne predĺži a zákazníka o tom nikto neinformuje,
- je reklamácia problematická,
- majú vysoké ceny,
- k poštovnému si účtujú poplatky za dobierku, pričom pri objednávke na to neupozorňujú,
- a pár drobností, ktoré ale dotvárajú dokonalý celok. Pozrite sa, čo vadilo zákazníkom e-shopov:
„Nepáčilo sa mi oslovenie po vytvorení objednávky. To oslovenie začínalo: Dobrý deň (meno), stav TVOJEJ objednávky č….. bol zmenený. Komentáre k TVOJEJ objednávke: Emailové tykanie cudzej osobe nie je správne tak ako aj osobné tykanie bez súhlasu oboch strán.“
„Predajca ma dvakrát skritizoval, že mu volám po 16.30 h. Vo svete internetového obchodu a boja o zákazníka ma to veľmi negatívne prekvapilo. Predajcova ústretovosť bola veľmi nízka. Ak by to bol môj e-shop, určite ho vyhodím.“
A malá rada pre e-shopy, dávajte si pozor aj na kuriérske spoločnosti, aby sa potom pri vašom e-shope neobjavovali aj takéto komentáre:
„Obchod je v najväčšom poriadku, len ich kuriérska firma je nejaká ľavá, doviezli nám 280 kg liatinový kotol a nemali zariadenie na jeho zloženie z korby, žiadali od nás, aby sme im dali paleťák, čo je úplne smiešne. Každá domácnosť má asi doma bežne paleťák :D. Kuriér bol podráždený, neochotný, drzý. Túto kuriérsku firmu nikdy viac!“
„Doručovacia spoločnosť, s ktorou tento obchod spolupracuje Vám tovar nedopraví pred dvere bytu, ale trvajú na tom, aby ste išli pre tovar ku vchodu bloku. Ak ste doma s dieťaťom, tak máte problém. Nám sa to stalo, doručovateľ hundral, že musel ísť až hore, že oni túto službu nemajú (stretli sme sa s tým prvýkrát). V daný deň 5 min. pred doručením tejto dodávky nám doručoval tovar aj iný doručovateľ, ktorý prišiel hore, bol usmiaty a ochotný. PS: My naozaj nechceme počúvať reptenie doručovateľov (ako to bolo v tomto prípade), že mu môžu „vykradnúť auto“ kým ide hore, že on za to „nie je platený“ atď.“