Odporúčame: Top 20 produktov z kategórie Aditíva
AdBlue (registrovan? obchodn? zn?mka?VDA ).?Eur?pa?aj in? krajiny preberaj?ce eur?pske emisn? limity pou??vaj? obchodn? n?zov kvapaln?ho adit?va, vyu??van?ho technol?giou?selekt?vnej katalytickej redukcie, ktor? sa u??va pri ?prave v?fukov?ch plynov?vznetov?ch motorov na ?rove? emisn?ch limitov Euro ...viac
AdBlue (registrovan? obchodn? zn?mka?VDA ).?Eur?pa?aj in? krajiny preberaj?ce eur?pske emisn? limity pou??vaj? obchodn? n?zov kvapaln?ho adit?va, vyu??van?ho technol?giou?selekt?vnej katalytickej redukcie, ktor? sa u??va pri ?prave v?fukov?ch plynov?vznetov?ch motorov na ?rove? emisn?ch limitov Euro 4 a vy???ch.?Jedn? sa o chemicky vysoko ?ist? vodn? roztok?mo?oviny.?Jej presn? zlo?enie (32,5% mo?oviny, 67,5% vody = AUS 32 - Aqueous Urea Solution) umo??uje stanovi? bod po?iatku kry?taliz?cie na -11 ? C a je ?pecifikovan? v norme DIN 70070. V Amerike je so za?iatkom platnosti emisn?ch limitov?EPA /?CARB 2010 pou??van? adekv?tny produkt pod n?zvom?DEF (Diesel Exhaust Fluid). AdBlue je vstrekovan? pred?katalyz?tor v?fukov?ch plynov, kde sa mo?ovina najprv ?o najrovnomernej?ie mie?a s v?fukov?mi plynmi, rozklad? sa vplyvom tepla na vodu, v?ktorej je obsiahnut? ?amoniak (NH?3) a oxid uhli?it? (CO?2). Amoniak ?alej na povrchu katalyz?tora ( za podmienky pr?tomnosti?chemick?ho katalyz?tora na sten?ch buniek telesa katalyz?tora, vytvoren?ch pre maxim?lne reak?n? plochu) reaguje s oxidmi dus?ka (NO?X), ktor? vznikaj? pri spa?ovan? nafty.?Z v?fuku potom miesto v???iny NO?X odch?dza ne?kodn??vodn? para a?dus?k. Spotreba AdBlue pribli?ne 3 a? 7% spotrebovan?ho paliva?, pri?om vy??ia spotreba sa d? v???inou predpoklada? u pr?snej??ch emisn?ch limitov. Podmienkou uvedenej reakcie je dostato?n? teplota v?fukov?ch plynov a vlastn?ho katalyz?tora.?Preto je v?fukov? syst?m v???inou vybaven? senzormi teploty na vstupe (niekedy i v?stupe) z?katalyz?tora.?Mno?stvo AdBlue je d?vkovan? a? po dosiahnut? potrebnej teploty reaktora v mno?stve z?vislom na sign?lu tzv?NOx senzoru umiestnen?ho pred, za, alebo na oboch miestach katalyz?tora pod?a pou?it?ho riadenia syst?mu aby nedoch?dzalo ku vzniku zap?chaj?cich. Technick? List.AdBlue (registrovaná obchodná známka VDA ). Európa aj iné krajiny preberajúce európske emisné limity používajú obchodný názov kvapalného aditíva, využívaného technológiou selektívnej katalytickej redukcie, ktorá sa užíva pri úprave výfukových plynov vznetových motorov na úroveň emisných limitov Euro 4 a vyšších. Jedná sa o chemicky vysoko čistý vodný roztok močoviny. Jej presné zloženie (32,5% močoviny, 67,5% vody = AUS 32 – Aqueous Urea Solution) umožňuje stanoviť bod počiatku kryštalizácie na –11 ° C a je špecifikované v norme DIN 70070.V Amerike je so začiatkom platnosti emisných limitov EPA / CARB 2010 používaný adekvátny produkt pod názvom DEF (Diesel Exhaust Fluid).AdBlue je vstrekované pred katalyzátor výfukových plynov, kde sa močovina najprv čo najrovnomernejšie mieša s výfukovými plynmi, rozkladá sa vplyvom tepla na vodu, v ktorej je obsiahnutý amoniak (NH 3) a oxid uhličitý (CO 2). Amoniak ďalej na povrchu katalyzátora ( za podmienky prítomnosti chemického katalyzátora na stenách buniek telesa katalyzátora, vytvorených pre maximálne reakčnú plochu) reaguje s oxidmi dusíka (NO X), ktoré vznikajú pri spaľovaní nafty. Z výfuku potom miesto väčšiny NO X odchádza neškodná vodná para a dusík.Spotreba AdBlue približne 3 až 7% spotrebovaného paliva , pričom vyššia spotreba sa dá väčšinou predpokladať u prísnejších emisných limitov.Podmienkou uvedenej reakcie je dostatočná teplota výfukových plynov a vlastného katalyzátora. Preto je výfukový systém väčšinou vybavený senzormi teploty na vstupe (niekedy i výstupe) z katalyzátora. Množstvo AdBlue je dávkované až po dosiahnutí potrebnej teploty reaktora v množstve závislom na signálu tzv NOx senzoru umiestneného pred, za, alebo na oboch miestach katalyzátora podľa použitého riadenia systému aby nedochádzalo ku vzniku zapáchajúcich… Technický List.
Prezrite si ďalšie Aditíva MOL, najprezeranejšie produkty MOL alebo najlacnejšie Aditíva.